TRX Aarhus

TRX Suspension Training har gået sin sejrsgang kloden over, og den populære træningsform, der har sit ophav blandt amerikanske elitesoldater, kombinerer klassisk styrketræning med smidighed og udholdenhed. Med få remedier og masser af indsigt kunne de amerikanske Navy Seals nemlig træne hele kroppen på effektiv vis, og det kommer nu resten af verden til gode.

TRX står for Total Resistance Excercises, og øvelserne ligner noget, vi kender fra styrketræning, yoga, pilates og konditionstræning. Derfor er øvelserne også et fantastisk værktøj mod ryg- og lændesmerter, mens du oveni hatten kan forbrænde fedt og få mere markerede, såvel som større, muskler.

Med stropper bruger du din kropsvægt til at udføre øvelser, der veksler mellem de dynamiske og statiske. Du indstiller stropperne, så får du den vinkel på kroppen, der passer dig, og så er det kombinationen af tyngdekraften og din kropsvægt, der hurtigt fremkalder sved på din pande.

TRX Aarhus

Uanset om din øvelse er sigtet mod intens styrketræning, bedre balance eller fedtforbrænding, så er dine core-muskler altid på overarbejde, når du laver træning med TRX. Træningsformen anbefales ofte som supplement til eksempelvis de løbeglade eller motionscyklister, hvor flere muskelgrupper normalt forsømmes. TRX er nemlig en noget mere skånsom træningsform end eksempelvis klassisk styrketræning, og derfor risikerer du ikke i samme omfang at få skader, der kan komme i vejen for din store hobby.

Træningsformen egner sig til både de veltrænede og de knapt så veltrænede, men det anbefales, at du starter med hjælp fra en instruktør.

Det simple stroppesystem betyder nemlig, at det er vigtigt, du får lavet øvelserne helt rigtigt, så du får det optimale udbytte ud af træningen. Tilhører du gruppen af knapt så veltrænede, er det også vigtigt, at du har instruktør på, så du undgår skader. Det er nemlig små afstande og marginaler, der afgør intensiteten for din træning, og det kan være hårdt for utrænede muskler og led, hvis du starter for tungt.

TRX hos SeierFitness

På nogle af vores holdtimer kombinerer vi brugen af TRX med andet funktionelt udstyr – for eksempel kettlebells, elastikker, slamballs og vægte. Dette giver mulighed for mere variation i holdtimen. Der er maksimalt 10 deltagere på holdet, så du er sikret grundig vejledning og motivation fra træneren.

TRX/Multi

På nogle af vores holdtimer kombinerer vi brugen af TRX med andet funktionelt udstyr – for eksempel kettlebells, elastikker, slamballs og vægte. Dette giver mulighed for mere variation i holdtimen. Der er maksimalt 10 deltagere på holdet, så du er sikret grundig vejledning og motivation fra træneren.