Holdtræning

I SeierFitness ved vi, hvad holdtræning kan gøre for motivationen. Vi ved, at det er sjovere at svede i kor, og vi ved, hvad en dygtig instruktør kan gøre for resultaterne. Vi ved, at det er sværere at sidde fast i sofaen, når du har forpligtet dig til en holdtræning, og vi ved, at regelmæssigheden gør det nemt at planlægge din uge.

Derfor tilbyder vi et væld af forskellige holdtræningstimer – fra tidlig morgen til halvsent om aftenen.  Fra indoorcycling over styrke- og cirkeltræning til yoga i alle afskygninger. Vi har holdtræning til de fleste temperamenter og ambitionsniveauer, og vi glæder os til at byde dig velkommen på holdet.

Kapaciteten på vores holdtimer er 10-24 deltagere, så vi sikrer os, at instruktøren eller den personlige træner ser alle medlemmer og kan motivere samt tilpasse øvelserne til den enkelte deltager. Selvom holdene er forholdsvis små, så garanterer vi, at der næsten altid er en ledig plads til dig.

Det kræver et medlemskab til SeierFitness at deltage på holdene. Med sådan et får du også mulighed for at træne i vores lækre og veludstyrede fitnessklubber i Spanien og Pakhusene. Her får du også adgang til henholdsvis svømmehallen i Spanien og vinterbadeklubben på Aarhus Ø.

Se, hvad vi tilbyder af holdtræning, længere nede på siden.

Ashtanga Yoga

Timen indeholder altid indledende hvile, kropslås- og vejrtrækningsøvelser, der har til formål at øge fokuseringen, stående og siddende stillinger, samt afsluttende hvile. På denne time arbejder vi bl.a. med kondition, styrke, bevægelighed, balance og spændstighed.

Cirkeltræning

Træning i intervaller, der udfordrer både styrke, udholdenhed og kondition. Timen henvender sig til alle, der ønsker en generelt bedre form, og intensiteten kan tilpasses den enkelte deltager ved valg af vægte samt tempo.

Functional Fitness

Functional Fitness er effektivt, lækkert og hårdt! Vi arbejder med træningsøvelser og workouts inspireret fra crossfit. Der vil typisk være 2 dele til dagens træning: En teknisk del efterfulgt af en workout, hvor pulsen kommer op, og du træner det vi har gennemgået. Vi vil prøve kræfter med vægtstangsøvelser, Kettlebells, vægtbolde, gymnastiske bevægelser og puls-øvelser.

Der findes tre niveauer: Begynder/Teknik, Øvet og Senior.

Graviditetstræning

Med den rette mængde træning under graviditeten kan du reducere graviditetsgener betydeligt, og samtidig forbereder du din krop på fødslen, der uanset hvad er en hård omgang for kroppen.
Hold dig sund og stærk med graviditetstræning Holder du din krop sund og stærk igennem graviditeten, så forbereder du ikke kun din krop til fødslen, men sørger også for, at du hurtigere kommer tilbage i form efter fødslen. Du reducerer muskel-, mave- og diverse ledsmerter, styrker din bækkenbund og træner vejrtrækningsteknikker.
Graviditetstræning er naturligvis skræddersyet således, at der ikke indgår øvelser, som kan skade dig eller barnet, og du skal derfor ikke være bange for at deltage.
Husk at tilmelde dig holdet i god tid og fremmøde dig i receptionen senest 10 minutter inden holdstart.

Hatha Yoga

Hatha yoga er et vidt begreb, og man kan aldrig helt vide, hvad man kan forvente, før man har prøvet den pågældende yogalærer. På Thors timer arbejdes der med inspiration fra det moderne Bowspring system. Bowspring passer til alle kroppe, unge som ældre, og bygger på nyere viden om kroppens anatomi i forhold til vores moderne livsstil. Bowspring er udogmatisk, styrkende, vitaliserende og opløftende på humøret såvel som på bagdelen.

Hatha Yoga (blid)

En rolig yogatime med tid til fordybelse af vejrtrækning, sind og krop. Lange stræk, rolige og dynamiske bevægelser og en længere afspænding sidst på klassen. Alle kan være med og der bliver givet alternative forslag til stillinger og stræk, hvis man er udfordret på at komme ind i dem. Tag gerne lidt varmt tøj på/med, så du kan holde dig dejlig varm hele timen igennem.

IndoorCycling

IndoorCycling er en sjov og inspirerende motionsform for dig, der vil forbedre din udholdenhed og øge din forbrænding. Timens består af korte og lange træningsintervaller med siddende og stående momenter. Til IndoorCycling skal du bruge cykelsko, som du gratis kan låne. (Du kan ikke cykle i almindelige sko). Hvis du gerne vil tracke dine træningresultater og holde øje med watt og rpm (omdrejninger/tempo) undervejs, skal du medbringe din mobiltelefon og på forhånd downloade app´en “Body Bike”. Her skal du indtaste dine personlige oplysninger under “personal settings”. Alder, vægt og sætte din FTP (watt) til et tal der svarer til din egen vægt x 2/2,5/3 alt efter hvor god form du er i. Er du i tvivl skal instruktøren nok sætte dig pænt ind i det.

Mindful Styrketræning

Med fokus på både krop og sind vil du på denne time lære, hvordan du bevæger dig optimalt uden smerte samt hvordan du forbygger og arbejder med skader. Vi bruger forskelligt udstyr og arbejder med klassiske styrkeøvelser, men på en holistisk, grundig og nærværende måde, der gør, at alle kan få noget ud af træningen på hver sin måde.

Mobilitet

Mobilitet er for dig, der gerne vil arbejde med din bevægelighed for at opnå bedre funktion og mindske stivhed og ømhed i kroppen. Vi bevæger kroppens store led dynamisk igennem og aktiverer derved mange muskelgrupper, så vi baner vejen for at gå mere i dybden med bevægelser og stræk, der både øger mobilitet og fokuserer på en mere optimal og afspændt kropsholdning. Vi inddrager åndedrættet aktivt for at få størst udbytte af øvelserne og varierer træningen, så vi fra gang til gang arbejder med forskelligt fokus. Holdet er for alle og træningen tilpasses den enkelte.

Outdoor Running

Outdoor Running er holdet for dig, der gerne vil forbedre din løbeteknik, så du kan løbe længere, hurtigere og bedre. Vi løber sammmen som hold, og motiverer hinanden til at yde lige en tand mere. Når du deltager på Outdoor Running kan du forvente, at du forbedrer din kondition og øger din forbrænding. Undervejs hjælper instruktøren dig med din teknik og giver dig gode råd. Alle kan være med på vores Outdoor Running, men du skal helst kunne lide at løbe 😉 Tilmeld dig holdet i god tid, og fremmød dig i receptionen seneste 10 minutter inden holdets start.

Pilates

Pilates er for dig, der gerne vil arbejde med fokus på kropskernen – mave og ryg. Træningen foregår i et roligt tempo, hvor vejrtrækningen naturligt understøtter fokus i øvelserne. Pilates træner kropsbevidsthed, muskeludholdenhed, balance, bevægelighed og stabilitet. Øvelserne kan tilpasses individuelt efter behov, så alle kan være med. Samtidigt kan intensiteten sagtens være høj, hvis man er til det.

Puls/Styrke

Puls/Styrke er til dig, som gerne vil blive stærkere, opbygge muskelmasse og øge din kondition. Holdet er en blanding af klassisk styrketræning,cirkeltræning og funktionel træning. Timen starter med opvarmning og er derefter opdelt i 3-5 styrkepas, hvor vi arbejder med vægtstænger, kettelbells, TRX og egen kropsvægt. Vi træner hele kroppen igennem hver gang, og du bestemmer dit eget tempo for at kunne presse dig selv bedst muligt. Alle kan være med, uanset alder, træningserfaring og køn. Teknikken til alle øvelser vil blive forklaret og vi er klar til at tilpasse øvelserne, så den passer til den enkelte.

Styrke

Styrke er timen for dig, der vil opnå styrke, udholdenhed og øget kropsbevidsthed. På timen arbejder vi hele kroppen igennem. På denne styrketime bruger vi primært vægtstang og -skiver, så timen er et effektivt alternativ til selv at arbejde med maskiner/vægte. Der inddrages også stepbænk (som styrkeredskab), vægte, elastikker og måtter til muskeløvelserne.

Stram Op

Stram op er en time, hvor vi har fokus på kroppens store muskelgrupper – ben, balder, mave, ryg og arme. Vi træner ikke med tunge vægte, men benytter redskaber som elastikker, små håndvægte, egen kropsvægt og ofte vil der være mange gentagelser. Der er stor fokus på teknik og grundig vejledning fra instruktøren. Vi starter med en kort opvarmning, stepbænk kan indgå med simple trin, hvorefter vi træner kroppen igennem. Timen afsluttes altid med udstrækning.

TRX

Med TRX Suspension Training træner du funktionelle bevægelser udelukkende med din egen kropsvægt som modstand. Med TRX´en kan du udføre mange forskellige øvelser, som opbygger styrke, smidighed, balance, mobilitet og forebygge skader, alt sammen med præcis den intensitet, du selv vælger. Øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner, og i alle øvelser bliver hele din kernemuskulatur engageret. Du får sved på panden, og du forbedrer din udholdenhed. Vi træner i små hold af 6-10 deltagere. Alle vores undervisere er uddannede personlige trænere og certificerede TRX trænere.

Vores  TRX hold foregår primært udendørs.

TRX/MULTI

TRX/MULTI er en kombination af TRX øvelser og forskellige funktionelle øvelser med slamballs, kettlebells, battle rope og andet udstyr. Vi vil arbejde med styrke, smidighed, balance, mobilitet samt udholdenhed. I øvelserne bliver hele din kernestruktur engageret. Vi træner i små hold på max 10 personer.

TRX/MULTI foregår primært udendørs

Vinyasa Yoga

I Vinyasa Yoga kædes stillingerne sammen i kortere eller længere sekvenser, hvorved vi skaber et dynamisk flow og en dejlig varme i kroppen. Vi træner din styrke, opmærksomhed, balance og smidighed. Bevægelserne synkroniseres med dit åndedræt, hvilket for nogle kan frembringe en tilstand af “meditation i bevægelse”.