Holdtræning

I SeierFitness har vi et bredt udvalg af forskellige holdtimer. Det kræver medlemskab der giver adgang til holdbooking. Nedenfor kan du læse om indholdet på de forskellige holdtimer i SeierFitness.

Ashtanga Yoga

Timen indeholder altid indledende hvile, kropslås- og vejrtrækningsøvelser, der har til formål at øge fokuseringen, stående og siddende stillinger, samt afsluttende hvile. På denne time arbejder vi bl.a. med kondition, styrke, bevægelighed, balance og spændstighed.

Bevægelse og coretræning m. åndedræt

Vi arbejder med bevægelse og stabilitet, igennem aktivering og træning af core (skulderblade, mave og balder) alt sammen integreret med åndedrættet. Fokus er at undgå skader, styrke kroppen og bevæge os optimalt i hverdagen.

Body Shape

På timen arbejdes der i intervaller med moderat intensitet, så alle kan være med. Øvelserne har især fokus på træning af mave, baller og lår. Øvelserne udføres primært med egen kropsvægt.

Cirkeltræning

Træning i intervaller, der udfordrer både styrke, udholdenhed og kondition. Timen henvender sig til alle, der ønsker en generelt bedre form, og intensiteten kan tilpasses den enkelte deltager ved valg af vægte samt tempo.

Dance

Danseinspireret fitnesstime, der er en blanding af latin og streetdance. Koreografien er simpel, så alle kan være med. Pulsen stiger i takt med musikken, der er en blanding af forskellige hits.

Flow

Flow er en perfekt kombination af yoga, tai chi og pilates, der giver dig nærvær og ro. Ved hjælp af fokusering og åndedræt træner du styrke, balance og bevægelighed til blød musik. Flow er for dig, der ønsker at øge din kropsbevidsthed, reducere stress og løsne op for spændinger.

Hatha Yoga

Hatha yoga er et vidt begreb, og man kan aldrig helt vide, hvad man kan forvente, før man har prøvet den pågældende yogalærer. På Thors timer arbejdes der med inspiration fra det moderne Bowspring system. Bowspring passer til alle kroppe, unge som ældre, og bygger på nyere viden om kroppens anatomi i forhold til vores moderne livsstil. Bowspring er udogmatisk, styrkende, vitaliserende og opløftende på humøret såvel som på bagdelen. I forhold til ”HATHA YOGA – FLOW” bruges der lidt mere tid på teknik.

Hatha Yoga (blid)

Blider og kortere end de andre Hatha Yoga klasser. Hatha yoga er et vidt begreb, og man kan aldrig helt vide hvad man kan forvente, før man har prøvet den pågældende yogalærer. På Thors klasser arbejdes der med inspiration fra det moderne Bowspring system. Bowspring passer til alle kroppe, unge som ældre, og bygger på nyere viden om kroppens anatomi i forhold til vores moderne livsstil. Bowspring er udogmatisk, styrkende, vitaliserende og opløftende på humøret såvel som på bagdelen.

Hatha Yoga Flow

I forhold til ”HATHA YOGA” bruges der mere tid på et gennemgående flow. Hatha yoga er et vidt begreb, og man kan aldrig helt vide, hvad man kan forvente, før man har prøvet den pågældende yogalærer. På Thors klasser arbejdes der med inspiration fra det moderne Bowspring system. Bowspring passer til alle kroppe, unge som ældre, og bygger på nyere viden om kroppens anatomi i forhold til vores moderne livsstil. Bowspring er udogmatisk, styrkende, vitaliserende og opløftende på humøret såvel som på bagdelen.

IndoorCycling

IndoorCycling er en sjov og inspirerende motionsform for dig, der vil forbedre din udholdenhed og øge din forbrænding. Timens består af korte og lange træningsintervaller med siddende og stående momenter. Til IndoorCycling skal du bruge cykelsko, som du gratis kan låne. (Du kan ikke cykle i almindelige sko). Hvis du gerne vil tracke dine træningresultater og holde øje med watt og rpm (omdrejninger/tempo) undervejs, skal du medbringe din mobiltelefon og på forhånd downloade app´en “Body Bike”. Her skal du indtaste dine personlige oplysninger under “personal settings”. Alder, vægt og sætte din FTP (watt) til et tal der svarer til din egen vægt x 2/2,5/3 alt efter hvor god form du er i. Er du i tvivl skal instruktøren nok sætte dig pænt ind i det.

Kick Ass Boxing

Timen foregår i et højt tempo og indeholder slag, spark, træning med egen kropsvægt og frivægte. Erfaring med boksning er ikke nødvendigt, du skal blot have lyst til at træne hårdt. Fokus er på at blive stærkere, hurtigere og mere tonet gennem bokse- og kickboxingmetoder – ikke på at slås. Anbefales ikke for folk med skulderproblemer og skulderskader.

Meditation

Trænger du til mere indre ro? Er du en af dem, der primært stiller dig på yoga-måtten, fordi du ved, at der venter ti minutters meditation i slutningen af timen? Eller er du en af dem, der har svært ved at finde ro, holde øjnene lukkede og give slip på tanker og spændinger i kroppen? Uanset om du tilhører den ene eller den kategori eller måske bare har lyst til at udforske meditationens verden, så har du nu muligheden. På denne time vil få kendskab til forskellige teknikker og redskaber, der vil give dig indsigt i at meditere. Det er velkendt, at meditation kan afhjælpe stress og give mere klarhed over, hvad der er godt for dig og dit liv – og hvad der ikke er. At begynde at meditere kan være begyndelsen til et sundere, gladere og mere meningsfyldt liv. Natasja Eilerskov er din vejleder på timen. Hun har praktiseret yoga, flow og meditation de seneste syv år. Via kropsøvelser og mindfulness guider hun dig igennem forskellige former for meditationsøvelser. Du vil arbejde med at give slip på noget af det, der fylder uhensigtsmæssigt inden i dig. Via meditationsteknikker får du redskaber til at skabe et roligt element i og omkring dig selv, som du kan benytte, når resten af verden larmer.

Mobilitet

Mobilitet er for dig, der gerne vil arbejde med din bevægelighed for at opnå bedre funktion og mindske stivhed og ømhed i kroppen. Vi bevæger kroppens store led dynamisk igennem og aktiverer derved mange muskelgrupper, så vi baner vejen for at gå mere i dybden med bevægelser og stræk, der både øger mobilitet og fokuserer på en mere optimal og afspændt kropsholdning. Vi inddrager åndedrættet aktivt for at få størst udbytte af øvelserne og varierer træningen, så vi fra gang til gang arbejder med forskelligt fokus. Holdet er for alle og træningen tilpasses den enkelte.

Pilates

PILATES er for dig, der gerne vil arbejde med fokus på kropskernen – mave og ryg. Træningen foregår i et roligt tempo, hvor vejrtrækningen naturligt understøtter fokus i øvelserne. PILATES træner kropsbevidsthed, muskeludholdenhed, balance, bevægelighed og stabilitet. Øvelserne kan tilpasses individuelt efter behov, så alle kan være med. Samtidigt kan intensiteten sagtens være høj, hvis man er til det.

Pilates (let øvet)

Denne time henvender sig til let øvede. I Pilates træner du hele kroppen i et tempo, der gør, at du får et godt kendskab til øvelserne og den største og bedste effekt af træningsmetoden. Har du ikke prøvet pilates før, henvises du til vores pilateshold om mandagen.

Puls

Puls er en simpel men hård og tempofyldt konditionstræningstime, der giver øget forbrænding, bedre kondition og styrke. Timen er med simpel koreografi inspireret af aerobic’ens verden med løb, hop og retningsskift, uden svære trin og kombinationer.

Super Shape+

Højintens time, hvor der arbejdes i intervaller med fokus på mave, baller og lår. Øvelserne udføres primært med egen kropsvægt.

Styrke

Styrke er timen for dig, der vil opnå styrke, udholdenhed og øget kropsbevidsthed. På timen arbejder vi hele kroppen igennem. På denne styrketime bruger vi primært vægtstang og -skiver, så timen er et effektivt alternativ til selv at arbejde med maskiner/vægte. Der inddrages også stepbænk (som styrkeredskab), vægte, elastikker og måtter til muskeløvelserne.

TRX

Med TRX Suspension Training træner du funktionelle bevægelser udelukkende med din egen kropsvægt som modstand. Med TRX´en kan du udføre mange forskellige øvelser, som opbygger styrke, smidighed, balance, mobilitet og forebygge skader, alt sammen med præcis den intensitet, du selv vælger. Øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner, og i alle øvelser bliver hele din kernemuskulatur engageret. Du får sved på panden, og du forbedrer din udholdenhed. Vi træner i små hold af 6-10 deltagere. Alle vores undervisere er uddannede personlige trænere og certificerede TRX trænere.

TRX/MULTI

TRX/MULTI er en kombination af TRX øvelser og forskellige funktionelle øvelser med slamballs, kettlebells, battle rope og andet udstyr. Vi vil arbejde med styrke, smidighed, balance, mobilitet samt udholdenhed. I øvelserne bliver hele din kernestruktur engageret. Vi træner i små hold på max 10 personer. Hvis vejret tillader det, kan træningen foregå udendørs

Vinyasa Yoga

I Vinyasa Yoga kædes stillingerne sammen i kortere eller længere sekvenser, hvorved vi skaber et dynamisk flow og en dejlig varme i kroppen. Vi træner din styrke, opmærksomhed, balance og smidighed. Bevægelserne synkroniseres med dit åndedræt, hvilket for nogle kan frembringe en tilstand af “meditation i bevægelse”.