Muskelopbygning

Muskelopbygning er en fascinerende størrelse. For mange starter det som en hobby eller et spædt ønske om en flottere krop – og ender med at blive en hel livsstil. Muskelopbygning er nemlig benhårdt arbejde og kræver, slid og vedholdenhed, og måske netop derfor er det så meget mere tilfredsstillende, når resultaterne melder sig på banen. De er nemlig din fortjeneste – og ingen andres. Du kan følge din udvikling uge for uge, og du kan sætte ind og justere din træning og kost, hvis du synes, at resultaterne ikke er, som du ønsker.

Én af de helt store uretfærdigheder her i tilværelsen er uddelingen af gener. Nogle vil have en kropstype, hvor de kommer nemt til muskelopbygning, mens andre må væbne sig med tålmodighed og yde en ekstra indsats for at komme i mål. Det er dog sikkert, at vejen til større muskler går gennem træning og god kost – uanset gener.

Træning

Ingen styrkeforøgelse og muskelopbygning uden træning, og dit træningsprogram er grundstenen i de gode resultater, du gerne skulle opnå. Et veltilrettelagt træningsprogram kræver indsigt i fysiologi og kendskab til dine styrker og svagheder. Du skal presse dig selv hver eneste gang, og du skal kunne mærke – og gerne dokumentere – dine fremskridt fra uge til uge. Du skal regne med, at du som minimum skal træne to-tre gange om ugen, og gerne fire, hvis du vil opnå gode resultater. Plus eventuel cardiotræning.

Du skal udføre øvelserne hensigtsmæssigt, og i starten vil teknik være langt vigtigere end vægt for dine resultater. Hen ad vejen får du brug for at forny dit program, ligesom det er nødvendigt at tilpasse det, så du fortsat udfordrer kroppen. Sidst, men ikke mindst, kræver din træning stor dedikation og tålmodighed, for det går op og ned i perioder med resultaterne, og her handler det om at være vedholdende.

Som medlem i SeierFItness tilbyder vi dig halvanden times gratis træningsvejledning, hvor en af vores personlige trænere hjælper dig godt i gang.

Vi får en indgående snak med dig om din krop og dine ambitioner, inden vi lægger dit program, og vi bruger meget energi på at sikre os, at du er sat godt og grundigt ind i samtlige øvelser, inden du selv skal ud og kæmpe for dine resultater.

Kalorieindtag

Der er flere måder at opbygge muskelmasse på, og uanset om du ønsker at øge din kropsmasse nu og forbrænde fedt senere – eller opbygge en mager muskelmasse med det samme, er det vigtigt, at dit kalorieindtag afspejler dine ambitioner, din kropstype og din træning. Det kan også være vigtigt at se på, hvor stor en andel af kalorierne i din kost, der kommer fra henholdsvis protein, kulhydrat og fedt, for det kan slet ikke overdrives, hvor stor en betydning kosten har for dit slutresultat.

Vi ser på dig, din træning og din kropstype, når vi ud fra dit ambitionsniveau finder frem til dit rette kalorieindtag.

Kost

Det er ikke ligegyldigt, hvor dine næringsstoffer kommer fra, og det er en stor fordel at få lagt en god kostplan til din muskelopbygning, så du ved, hvad du helt præcis skal spise for at få den næring, du skal bruge for at nå dine ambitioner.

Vi kigger på proteinkilder, typer af kulhydrater og ikke mindst fedtstoffer, når vi lægger din udførlige kostplan.